راه های میلیونر شدن (۱۰ عادتی که شما را میلیونر می کند)

راه های میلیونر شدن (۱۰ عادتی که شما را میلیونر می کند)

توماس سی کُرلی، نویسنده کتاب عادات خود را تغییر دهید و یک حسابدار رسمی و برنامه ریز مالی بزرگ، به مدت ۵ سال بر روی بسیاری از میلیونرها (بیش از ۲۰۰ میلیونر)مطالعه کرد، و بینش آن ها را در چندین جلد کتاب، از جمله کتاب «عادت هایت را تغییر بده تا زندگی ات تغییر کند» جمع آوری نمود.

کورلی با ۲۳۳ نفر با حداقل ۱۶۰۰۰۰ دلار درآمد ناخالص سالانه و ۳.۲ میلیون دلار دارایی خالص مصاحبه کرد که ۱۷۷ نفر از این افراد خود ساخته بودند.

 

او دریافت که بسیاری از افرادی که ثروتمند می شوند، عادت های روزانه مشترکی نظیر مطالعه مداوم، ورزش، خواب کافی (دست کم ۷ ساعت) و سپری کردن مدت زمانی برای تفکر یا بارش مغزی دارند.

همه میلیونرهای خودساخته، از یک جایی شروع کرده اند. عمده دگرگونی آن ها از یک فرد معمولی به یک فرد موفق، به خاطر «عادات ثروتمندانه یا به عبارتی عادات غنی» آن ها بوده است؛ اصطلاحی که توماس سی کرلی، کسی که ۵ سال به مطالعه عادات روزانه ۱۷۷ میلیونر خودساخته پرداخت، اختراع نمود.

عادت هایی که به افراد کمک می کند ثروت بسازند (“عادات غنی”) و آنهایی که بر خلاف آنها عمل می کنند.

او می گوید عادات برعکس عادات غنی، این قدرت را دارد که باعث تخریب مالی، عاطفی و روانی در زندگی فرد شوند.

برای رسیدن به موفقیت باید این عادات را شناسایی و آن ها را با عادات غنی جایگزین کرد.

 

کرلی در کتاب خود «عادت هایت را تغییر بده تا زندگی ات تغییر کند» می نویسد: «طی انجام تحقیقاتم، دریافتم که عادات روزانه شما، موفقیت یا عدم موفقیت شما در زندگی را مشخص می کنند.»

 

با ایجاد عادات جدید یا ترک عادات قدیمی و سمی، می‌توانید به اهداف خود دست پیدا کنید، زندگی خود را بهبود بخشید و فردی موفق‌تر و ثروتمند تر باشید.

 

طبق گفته کرلی، خبر خوب این است که همه عادت ها می توانند تغییر کنند. در ابتدا این مقاله، به برخی عادات که باید ترک شود و در ادامه به عادات ثروتمندانه اشاره شده است که از همین امروز می توانید آن ها را در زندگی تان توسعه دهید.

عاداتی که باید برای ثروتمند شدن ترک کنید

  •  بیش از حد خرج کردن یا به عبارتی ولخرجی :
  • ماندن در روابط سمی
  • داشتن یک جریان ثابت از درآمد
  • عدم برنامه ریزی

عاداتی که باید در خود افزایش دهید تا ثروتمند شوید

  • مطالعه مداوم: میلیونرهای خودساخته دائماً در حال یادگیری و رشد هستند. آن ها کتاب می خوانند، مقالات می نویسند و در کنفرانس ها و سمینارها شرکت می کنند.
  • ورزش منظم: میلیونرهای خودساخته می دانند که سلامت جسمی برای موفقیت ضروری است. آن ها به طور منظم ورزش می کنند و رژیم غذایی سالم را دنبال می کنند.
  • خواب کافی: میلیونرهای خودساخته به اهمیت خواب کافی واقف هستند. آن ها به طور متوسط ​​۷ ساعت در شب می خوابند.البته که استثنا نیز وجود دارد.
  • تمرین رویا پردازی و بالا بردن قوه تخیل: رویا پردازی یعنی توصیف زندگی ایده آل آینده شما و انچه باب میل شما است؛ در مطالعه ای که کرلی انجام داد، ۶۱% میلیونرهای خودساخته، این استراتژی برنامه ریزی را انجام می دادند.
  • تفکر و تأمل: میلیونرهای خودساخته وقت خود را برای تفکر و تأمل اختصاص می دهند. آن ها به این ترتیب می توانند اهداف خود را تعیین کنند و راه رسیدن به آن ها را برنامه ریزی کنند.
  • انتخاب آگاهانه: میلیونرهای خودساخته به دقت انتخاب می کنند که با چه کسانی وقت خود را سپری کنند، چه اهدافی را دنبال کنند و برای مشورت نزد چه کسی بروند.
  • داشتن چندین منبع درآمدی : طبق نوشته کرلی، میلیونرهای خودساخته، تنها بر یک منبع درآمدی تکیه نمی کنند؛ آن ها چندین جریان درآمدی برای خود ایجاد می کنند و از آن بهره برداری می کنند.
  • کمک به دیگران در راه موفق شدن : کمک به دیگر افرادی که ذهن موفقی دارند و همچنین پشتکار خوبی دارند جهت دستیابی به اهداف و رویاهایشان، به موفقیت خود شما نیز کمک می کند.
  • داشتن ذهن مثبت : موفقیت بلند مدت، مستلزم داشتن دیدگاه ذهنی مثبت است. کرلی می گوید: «در مطالعاتم، مثبت بودن مهم ترین ویژگی میلیونرهای خودساخته بوده است.»
  • تسلیم شزایط نشدن : میلیونرهای خودساخته، بر هر چیز پافشاری می کنند. آن ها هرگز دست از رویاهایشان نمی کشند. آن ها حاضرند شکست بخورند اما تسلیم نشوند.



چگونه عادات جدید در خود ایجاد کنیم؟

در اینجا چند نکته برای ایجاد و حفظ این عادات آورده شده است:

  1. هدف خود را مشخص کنید. چرا می‌خواهید این عادت جدید را ایجاد کنید؟ این عادت چه کمکی به شما خواهد کرد داشتن یک هدف مشخص به شما انگیزه می‌دهد تا در مسیر خود بمانید.
  2. یک برنامه مشخص داشته باشید.. برنامه‌ریزی به شما کمک می‌کند تا عادت جدید خود را به یک بخشی از زندگی روزمره خود تبدیل کنید.
  3. از خودتان حمایت کنید. به خودتان پاداش دهید زمانی که عادت جدید خود را انجام دادید. این کار به شما کمک می‌کند تا انگیزه خود را حفظ کنید و همچنین ذهن شما را به ادامه تشویق میکند.
  4. از شکست نترسید. همه ما گاهی اوقات مرتکب اشتباه می‌شویم. اگر یک روز عادت جدید خود را انجام ندادید، نگران نباشید. فقط به مسیر خود بازگردید و دوباره شروع کنید.

امیدوارم این مقاله در مجله پارسینو برای شما مفید بوده باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *