۱۰ روش لاغری سریع

۱۰ روش لاغری سریع

متاسفانه در زندگی امروزی و با توجه به گسترش کارها به صورت آنلاین و عدم فعالیت، افراد زیادی با مشکل اضافه وزن روبرو شده اند و به دنبال راه هایی سریع برای کاهش وزن می گردند.

بهترین راه برای کاهش وزن گرفتن رژیم کم کالری در کنار یک برنامه ورزشی منظم است اما مصرف بعضی از خوراکی و رعایت برخی نکات این روند را سرعت می بخشد.

در زیر به برخی از این روش و خوراکی ها پرداخته ایم

روش های لاغری سریع

زمان غذا خوردن:

تحقیقاتی که روی ۵۰ نفر بالغ انجام شد نشان داد که افرادی که قبل از ساعت ۸ شب شام می خورند نسبت به افرادی که قبلاز ۸ شام میل می کنند، کالری کمتری  دریافت می کنند. بعد از ۸ شام خوردن باعث می شود میل بیشتری به غذا خوردن پیدا کنید و حجم غذای بیشتری را مصرف نمایید این کالری اضافه که دریافت می کنید به مرور باعث چاق شدن خواهد شد. 

نوشیدن آب زیاد :

نوشیدن آب،‌ باعث تعادل در بدن می‌شود. به‌خصوص اگر زیاد ورزش می‌کنید، حتما آب را فراموش نکنید به علاوه نوشیدن آب باعث پر شدن معده و ایجاد احساس سیری می شود.



آهسته غذا خوردن :

آهسته غذا خوردن باعث می‌شود که زودتر احساس سیری کنید در واقع مغز را فریب می دهید و خسته می کنید. این کار باعث می‌شود که هورمون‌های عامل کاهش وزن، بیشتر ترشح کنند.



خواب مناسب :

خواب آرام و راحت از آن مواردی است که باید همیشه به آن توجه کرد. یک خواب آرام و همچنین روی برنامه بودن، روز پر انرژی را برایمان رقم خواهد زد. همچنین دیر خوابیدن دشمن سلامتی است، کم‌خوابی یکی از دلایل اضافه وزن است. آن‌ را جدی بگیرید.

کنترل استرس :

استرس داشتن در بعضی از افراد باعث چاقی و پرخوری می شود. اکثر افراد هنگامی که دچار استرس می شود به سراغ شیرینی جات می روند.

خوراکی های مفید برای لاغری :

سینه مرغ بدون پوست چغندر

تمشک

بلوبری

توت فرنگی

سایر توت‌ها

کرفس

خیار

آووکادو

گوشت گاو بدون چربی

بوقلمون بدون چربی

ماست یونانی

کلم پیچ

کلم برگ

کاهو

سایر سبزیجات برگ دار

گریپ فروت

کلم بروکلی

برنج قهوه‌ای

نان گندم کامل

پاپ‌کورن ساده

کراکر گندم کامل

نخود یا هوموس

دانه چیا

آجیل و مغزها

چای سبز

قهوه

مواد غذایی برای لاغری سریع

پروتئین ها :

 پوتئرین یکی از اساسی ترین گروه‌های غذایی است که برای تامین انرژی بدن و عضل سازی به آن نیاز داریم. مواد غذایی پروتئینی باعث می‌شوند که احساس سیری در شما افزایش یابد.

سبزیجات :

سبزیجات دارای مواد مغذی و سالم هستند، سبزیجات با داشتن کمترین میزان کالری، می‌توانند تا مدت زمان زیادی شما را سیر نگه دارند.

قهوه یا چای سبز :

این دو نوشیدنی پرطرفدار و سالم (در حد مجاز برای هر فرد) باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن شده و در روند لاغری سریع به شما کمک می‌کنند. کافئین و ترکیبات چایی سبز یکی از موادی است که با ایجاد برخی از واکنش های شیمیایی قدرت کالری‌سوزی بالایی دارد.

 

 آووکادو : 

 افرادی که آووکادو در رژیم غذاییشان است به‌طورکلی رژیم غذایی سالم‌تری داشتند. همچنین خطر ابتلا به سندرم متابولیک در آن‌ها کمتر است.

آووکادو میوه‌ای است که فیبر و چربی‌های مفید و همچنین بسیاری از مواد مغذی دیگر را تأمین می‌کند و احساس سیری طولانی مدتی به فرد می دهد.

انواع مغزیجات :

مغزها سرشار از پروتئین و چربی‌های مفید هستند، که شما را برای مدت طولانی‌ سیر نگه می‌دارند. نکته‌ی قابل توجه درباره‌ی مغزها این است که شما می‌توانید آن‌ها را به مقدار مناسب به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید و مدت طولانی سیر بمانید.

انواع توت ها : 

توت‌ها سرشار از آب و فیبر هستند که می‌تواند شما را برای مدتی سیر نگه دارد. آن‌ها همچنین دارای قند طبیعی و شیرین هستند. این قند نسبت به کالری‌ای که از قندهای مصنوعی دریافت می‌کنید کم ضرر تر است و کالری پایینی دارد.

 

کلام آخر : 

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد بعضی از مواد غذایی تنها می‌توانند به چربی‌سوزی و کاهش وزن کمک کنند. باید به یاد داشته باشید که مواد غذایی چربی‌سوز را در کنار سایر مواد غذایی سالم بخورید و همچنین ورزش را بسیار جدی بگیرید.

 

امیدوارم این مقاله در مجله پارسینو برای شما مفید بوده باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *