درمان بی‌خوابی

درمان بی‌خوابی

براساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های امریکا (CDC)، اکثر بزرگسالان کمتر از هفت ساعت در شبانه‌روز خواب می‌بینند. عوارض جانبی کم‌خوابی بیشتر از خواب‌آلودگی و کاهش انرژی در طول روز است.

عوارض بی خوابی

بررسی ها نشان می‌دهد که اگر فرد در شبانه روز کمتر از ۷ ساعت بخوابد با عوارضی مثل افزایش وزن٬ دیابت٬ فشارخون بالا ٬ بیماری قلبی٬ سکته مغزی و افسردگی رو به رو می‌شوند.

می‌توان اشاره کرد که کم خوابی سیستم ایمنی٬ عملکرد مغز را کاهش می‌دهد.

راهکار‌هایی برای افزایش کیفیت خواب

راهکارهای متعددی برای بهبود کیفیت خواب وجود دارد؛ از جمله اقداماتی مانند دستگاه‌های تلفن هوشمند را در ساعات نزدیک به خواب استفاده نکردن و ایجاد عادت‌های آرامش‌بخش مثل گوش دادن به موسیقی یا خواندن کتاب٬ یکی از راهکارهای بسیار مؤثر برای داشتن یک خواب آرام و راحت، بهبود عادات تغذیه است. رعایت نکات مهمی مانند کاهش مصرف غذاهای چرب و تند و همچنین محدود کردن مصرف نوشیدنی‌های حاوی کافئین، می‌تواند به تعادل خواب کمک کرده و شب‌های آرامی را برای شما فراهم آورد. در ادامه به شما نوشیدنی‌هایی را معرفی می‌کنیم که باعث بهبود کیفیت خواب می‌شود.


نوشیدنی

توضیحات

آب آلبالو

آلبالو با حاوی ملاتونین، به تنظیم الگوی طبیعی خواب کمک می‌کند. مطالعه‌ای نشان داده است که مصرف دو لیوان آب آلبالو در روز، مدت زمان خواب را افزایش می‌دهد و به بهبود کیفیت خواب کمک می‌کند؛ زیرا آب آلبالو علاوه بر ملاتونین، حاوی تریپتوفان نیز می‌باشد.

چای بابونه

چای بابونه، یک دمنوش طبیعی بدون کافئین با خواص آرامش‌بخش، اثربخش در کاهش اضطراب و بهبود کیفیت خواب است.

شیر بادام

استفاده را شیر بادام قبل از خواب باعث افزایش آرامش و خواب با کیفیت است.

چای سبز

چای سبز دارای آنتی اکسیدان است و به ترمیم سلول‌ها کمک می‌کند ال-تیانین موجود در چای سبز باعث کاهش استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد.

شیر

شیر نقش مهمی در تولید هورمون خواب دارد و به خوابی و باعث خواب راحت و آرام منتج می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *