آذر ۱۴۰۲ : عباس علی آبادی گفت باید ماشینهایی که با سوخت فسیلی کار میکنند را بهبود دهیم٬ اما نباید در آن سرمایه گذاری گسترده کنیم. دورهای که در حال ورود به آن هستیم یعنی استفاده از خودروهای برقی و هوشمند. امیدواریم در سال آینده سطحی از هوشمندی را در خودروهای داخلی داشته باشیم. در حوزه خودروهای برقی با توجه به ظرفیتهای دانش بنیان کشور٬ میتوانیم تحول را از جایی شروع کنیم که دنیا تازه شروع کرده و در این حوزه خیلی عقب نیفتادیم.
آقای علی آبادی افزود باتریهای خودروهای برقی نسبتا گران است. بر اساس مقرر شده تعرفهی واردات باتریها به حداقل برسد. البته برای تاکسیها٬ سهم قابل توجهی هزینه را دولت پرداخت میکند.
به گفته وی٬ به جای خودروهای بنزینی باید بیشتر تمرکز خود را روی خودروهای برقی و هوشمند بگذاریم. در کشور نروژ بیش از ۸۰٪ خودروها برقی شده و در چین تقریبا همه حمل و نقل عمومی و تقریبا ۳۰ تا ۳۵ درصد خودروهای مردم برقی شده است.
بودجه ۳ میلیون دلاری برای واردات تاکسی
آبان ۱۴۰۲ : مهدی ضیغمی٬ رئیس سازمان توسعه تجارت ایران٬ درباره خودروهای برقی اعلام کرد که برنامه جدی برای واردات این خودروها اعم از فول برقی٬ هیبرید٬ پلاگین و…. وجود دارد. یک الی دو هزار خودرو خودروی برقی در همین آبان ماه وارد خواهد شد که در مرحله نخست مشتری تاکسیرانی است اما در مرحله بعدی مردم عادی هم میتوانند بخرند.
وی همچین افزود تاکنون تقریبا ۵ شرکت داخلی درخواست دادهاند و فعلا اکثر خودروها چینی هستند و فقط یک برند غیر چینی است.
جایگزینی تاکسیهای فرسوده با تاکسی برقی
شهریور ۱۴۰۲: احمد وحیدی، وزیر کشور، از واحد خودروسازی فردا بازدید خواهد کرد. وی در این بازدید عنوان کرد که نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و به ویژه تاکسی و اتوبوس در دستور کار است.